Tuesday 23 July 2013

Day 2 : Siram Pokok Bunga

Assalamualaikum!
Harini lepas sahur pagi tadi fuhh ngantuk gi*#!.. Hoho.. Semalam takdela ngantuk sangat sebab semangat melebihi segalanya. Ni balik kerja pun ngantuk sangat dah ni..Maklumlaa...

Puasa ni ngantuk macam lebih2 pulak.Haishh taktau la pasaipa..Huhu okay kerja harini aku baru tahu setiap selasa aku kena siram pokok bunga yang besar gedabak. Ada 4 pasu bunga so aku kena siram 2 buah pasu. Another 2 will be doing by a Chinese guy. Bukan yang ajar aku buat audit. He's a tall Chinese guy. Tadi tanya nama dah lupa.. See how hard I'm trying to memorize all the names even there are only simple names. Sorrry..Huhu So tadi kalau aku nak tanya apa2 tadi aku tunjuk tangan je "Come here,come here i wanna ask you something." Hahaha

Itu kalau aku ada masalah. Tapi most of the time memang aku akan ada masalah TAKTAHU so aku akan bergerak ke kiri ke kanan,depan, belakang dan juga ke bahagian sebelah untuk mendapatkan confirmation. Ada 3 orang Chinese girls yang aku dah memorize nama mereka iaitu Wong, Maggie and Poh. Haa kan senang nama Maggie? Glamour baru aku ingat.Huhuhu tapi proses perkenalan still in the progress..You know why???

Environment sewaktu aku bekerja dengan mereka,sewaktu LadyBos ada di bilik,tiada istilah sembang2 kosong. All the staff will only communicate with their PC's or working papers. Its a very silent mode. Unless Amy(the most important person after LadyBos) voice out asking this and that then only the other staff will response. Kalau ada ape2 masalah,diorang akan refer kawan masing2. Not to the LadyBos.

Aku rasa dak2 akaun perlukan sedikit je gaya untuk berhadapan dengan client atau staff. Yang lain bercakaplah kau dengan nombor. Huhu.. Unless kalau nak jadi cikgu atau lecturer.. :)

Tadi aku continue buat audit the same company. Tak siap lagipun... Terkedek2 termengah2 tersengguk2.. Hehehe biar ar!
Okaylah..
Nahh gambar calon boyfriend I..hehehe Semangat..hhoho


Okay selamat berpuasa semua!! Berhati2 di jalan raya ingatlah saya yang sayang anda..Whehehe
LOVE