Tuesday 27 December 2011

cinta pertama

Assalamualaikum!
       Harini korang kerja ke?ehm..penat kan cari duit..hehe..aku pun kerja jugak.Korang ingat tak cinta monyet korang dulu???Nak tau aku ada cerita yg berada dalam lipatan sejarah..Hehe Lagipun bila tengok couple lalu lalang kat shopping komplek tadi teringat pulak cinta pertama waktu zaman sek rendah dulu..(nama sek.dirahsiakan) ---> ko igt ko artis?haha..Okaylah dulu aku tak pernah kenal apa tu cinta..Sampailah satu saat tu..Dulu aku sek.rendah campur.Ada lelaki dan perempuan.Aku pergi sek kayuh basikal.Jangan main2 tau.Aku dulu menang pecut(bila dah kena kejar anjing kenala pecut)..Dan anjing tu kalah..hahaha Okay apa ni..Sebenarnya mcm mana nak cerita ni..Korang jgn lah bagitau budak tu tau..(macam korang kenal je) haha..

      Dulu aku kelas pertama.Si A ni kelas terakhir..Comel kan?Haha.Aku tak pernah kenal A ni.TAK PERNAH..I never know him until...Sampailah satu saat waktu tu dah nak UPSR..UPSR tau..Dah nak exam gatai pulak.Waktutu ada program mentor menteee. ---> betul ke ejaan aku ni.Ha lebih kurang camtu la.So kelas2 pun bergabung.Yg pandai ajar yg tak pandai.Yg tak pandai ajar yg terlebih pandai..(Eh,ada ke?) Ada2...Hehe So aku terpandang lah si A ni..Waktu tu angin bertiup kencang..Burung berkicauan seolah2 memahami getaran hati si gadis calon UPSR ni yg gatai pandang si A tu je..Haha burung berkicauan tak dengar lah sebab tenggelam dek kebisingan rakan2 sekelas...haha rindu pulak kat korang!

     Okay lepas tu setiap kali aku terserempak dengan A,aku akan tiba2 berdebar lepastu mcm asyik nak terpandang je.Mengada betul mata ni..Si A ni seorang yg hemsem tau,smart..Walaupun dia kelas last..Entah2 sekarang dia dah jadi engineer atau dah ke oversea?Huhu Lost Contact!Tak ada siapa tau aku suka A ni cuma bestfren aku 2 3 org je..bukan dua puluh tiga tau..dua,tiga org je...So takda sapa tau hati ni..Eceh..! lepastu kan dia perasan tau aku salu senyum kat dia and dia tegurlah aku...Huhu..Ko mesti teruja kan org yg ko suka tu tegur n senyum kat ko tau..Hehe lepastu kitorang berkawan..Sepanjang darjah 6 tu la..Kadang2 aku bawak coklat cadbury bagi kawan2 dia ternampak lepastu mintak kat aku.. (Tak malu kan dia?) Haha..Takdela,kami memang suka coklat Cadbury yg RM0.10 satu tu..Tau kan? Ha tu la...Memori tu tau..Huhu...

      Korang expect apa yg terjadi lepastu??Korang tau tak kitorang tak pernah deny atau declare kitorang couple..budak2 kan..lagipun kalau aku suka dia pun,dia suka aku ke?Walaupun dia selalu tegur aku..ha.. Time nak trial UPSR semua kelas pun bergabung.Tau tak dinding yg tgh2 antara kelas tu?Bukan dinding sebenarnya..Papan yg boleh lipat2 tu.Automatik tau 4 kelas terus jadi sebuah dewan bukan macam sekarang canggih ada dewan spesel...Hehe Ha,..So susun2 lah meja.Cikgu pun bagi tau la ikut nama dan angka giliran kan..So susun punya susun tiba2...

    Dia punya meja betul2 sebelah aku wei...Serius..haha bestfriend aku sorang duduk belakang dia..Mula la jeling2 aku(dia tau la aku mesti suka). padahal berdebar tau.Nak UPSR lagi nak terpandang dia lagi..Tak ke jenuh nak control ayu? Hahahaha...Lepastu tersenyum2 tersenyum2..Biasala budak2 kan.Mana tau nak luahkan perasaan..(ceh)..tapi Alhamdulillah kitorang berjaya melalui hari2 exam dgn jayanya..Walaupun dia ada buat2 terjatuh pensel.. (Saja la tu nak bagi aku tak concentrate) hehehe rindu lah pulak kat dia.Ish tak boleh tak boleh..

    Dan bila result keluar,aku dapat 4A1B..Waktu ambik result aku jumpa dia dan dia ucap tahniah siap bagi senyuman lagi.Tapi aku tak tengok result dia..Tu lah kali terakhir aku jumpa dia kat sekolah..Sedih tak? Tapi jangan risau..Aku jumpa dia kat sek.menengah pulak.Hehe...Adalah dalam seminggu tapi aku mestila pandang dia dari jauh je sebab kelas lain2..Seminggu je aku kat sek.tu dan aku dapat tawaran belajar sek.lain.

Bila dah 2,3 tahun camtu,last sekali aku terserempak dia waktu aku pergi kedai runcit dgn kakak aku..Kakak aku drive so dia tggu dalam kereta je.Aku turun tiba2 aku nampak dia dan dia nampak aku..Dan masing2 macam taktau nak tegur camne.Dua2 tergamam tau.Aku pulak yg malu lepastu cepat2 aku masuk kereta...ha ada mcam Romeo dgn Juliet tak?Hehe..Bila aku masuk je kereta,lagu Phyne Ballerz - Jangan pisah kan tu pulak berkumandang.Tetiber rasa nak nangis..(tudiaa) Waktu tu lagu tu lah tgh hot..Sedih tau..

     Semoga dia melalui kehidupan yg baik......! Awak akan jadi satu memori pada saya.Chaywah ;)