Saturday 31 March 2012

Program Exploring English

Assalamualaikum..yeeehooo!! hai2..Aku baru balik dari camping sebenarnya..Ohyeah camping sangat kan..Sehari jer pun..Petang Jumaat haritu ada sikit taklimat pasal web2 educational yang uitm provided untuk students diorang..Contohnya Emerald.. So apa2 benda ilmiah yang kita memang eager to know more kita just have to search through the link given. Erm2..Aku pun belum explore lagi sebab memang sebelum ni apa2 jer google apa2 je google.Cuba kita search benda2 ilimiah trough ‘google scholar’.. Insyaallah ada maklumat tepat as students.
Yang website benda2 educational uitm tu kita tak boleh share dengan orang lain sebabnya uitm bayar untuk students uitm je..and kalau kita nak search something atau buku atau nak download dari u lain also can bebeh.. Eh bukan aku nak cerita pasal website atau ape2 benda yang tak mau pun aku cerita..Aku nak cerita pasal camping semalam and harini... Sangat best okay especially part makan..Nyum2..
Erm..Okay2 kem ni dianjurkan oleh fakulti pengajian bahasa uitm perak.Kitorang tak expect pun aktiviti atau projek yang dianjurkan ni penting.Rupanya ia one of the project di bawah kelola(kelola??) Blue Ocean Strategy. Something like that.Huhu..Okay yang pergi 15 orang volunteer je.Entah macam mana dari banyak2 orang,kami jugak yang excited nak masuk.Sir Ameri (sir yang ajar BEL kitorang) yang bagitau pasal projek ni.Tu yang excited tu..Sir pandai pulak pujuk anak2 murid dia kan..
Dari kelas aku ada Fatin(a.k.a anje), Shida(a.k.a mommy), Ainnur(a.k.a baby), Aishah(a.k.a nyang), Arly(a.k.a cunnnya) -à pandai2 jer aku ni.Lepastu Co’ot dengan Fida.dan aku.So yang lain2 tu dari course human resource..Semua sempoi2.Ada Ash, Myra, Tyra, Sheryl, Sarah, K, and Yaya..Semua very friendly dan semua pun pandai speaking sebab memang projek ni kene speaking..Tujuan nya bantu anak2 Felcra supaya diorang tak takut menggunakan English..Budak sekolah rendah je.Nampak memang budak kampung sebab kat Seberang Perak kem ni.Tapi diorang pandai tau..Cuma senyap sikit je.Ada la yang nakal tapi mostly pendiam..Huhu..
Seorang Fasilitator kena jaga 5 orang students.So aku jaga dgn Baby sebab Baby tak der group..Dia extra faci.Hehehe..Ada 7 games tadi..Banyaklah.Malas nak ingat..(tudiaa mmg malas betul ni) haha.,,So alhamdulillah lah group aku dapat 2nd place dari 14 groups..Wahh tak sangka okay!!! Waktu ke hall tadi terserempak Co’ot..Aku bagitau Co’ot,
“kau tahu,aku rasa group aku dapat last place sebab senyap gilaaa aku rasa aku dengan Baby je participate”
Co’ot jawab,
“eh taklah.Group aku last sebab memang senyap.”
Sekali tu group Co’ot first place okay...Memang ohsem kan..
Best la aktiviti tadi.Parents pun join waktu last last tadi.Antara aktiviti best ialah blindfolded yang mana they have to give instructions to the other, lepastu ada missing people lah ada yang disturb lah ape lah dengan game lets be creative yang mana kita kena lukis balloon tu jadi creative la tapi ada mata hidung mulut..Lepastu last tadi menyanyi lagu Seasons in The Sun sampai nangis2..(tudia)
Budak2 aku namanya Zainirah, Aziemah, Ainol, Anisya, Aqillah..Semua pendiam! Huhu..Tak sangka diam2 ubi berisi..Eawah! Tahniah adik2..:) gambar Kak Ira upload lambat yer sebab tunggu Sir Ameri bagi gambar camera mahal.Hehe(macam lah budak2 tu baca blog aku kan)...Diorang panggil aku Cikgu.Tapi aku bahasakan aku Kak Ira..Kan comel kan...(der..)
Pusat Latihan Felcra Seberang Perak sangat best la..bilik dapat bilik best la.Dapat kenal ngan Pak Long,Mama, ramailah.Makanan superb...Masakan kampung kot..Memang menjilat jari sehinggga pinggan licin sekali..
Ada sawah padi lah..Memang sejuk tau.Erm2.Tu jer kot aku nak cerita.Cerita banyak pun tak best sebab tak tunjuk gambar.Nanti dah dapat kiter upload kat blog okay!!
Good night everyone.!!!
Makan kismis boleh menguatkan minda tau..Makan2..okay take care! Muahhhh tepuk2 sayang!
LOVE
Belakang: Baby,Mommy, Fida, Diksu, Arly,Co'ot
Depan: Anje,Nyang