Friday 24 February 2012

Romantik vs Comel (apa punya tajuk)

Assalamualaikum semua..Harini terasa comel tak?..Ya2 aku terasa comel harini..Maklumlah aku berhenti kerja 15hb..Harini berapa haribulan?Kejap.(tgk hp) Harini dah 24hb yang oiiii!!! Berapa hari dah kau duduk rumah Azmira?

Alhamdulillah kelihatan Azmira semakin montel disukai ramai...Lepasni termengah mengah naik tangga atau jalan kaki, jgn salahkan ibu yang memasak yer..
Okay2 aku bukan nak cakap pasal ape pun.Sebenarnya banyak yg berlaku sepanjang kebisuan aku beberapa hari ni..Antaranya aku telah terbang ke Puncak Alam(berangan uolls naik flight). Aku ke rumah makcik tersayang..Beliau baru saja pindah beberapa bulan yang lalu..Korang baca kan entry Baby? Ya,Zakwan adalah anak kedua beliau..Jadi aku telah melepaskan rindu yang terpendam dan juga sempat berjumpa teman2 satu batch sewaktu diploma di Kolumpo.. Tapi tak semua yang turun sebab ada yang kerja,korja dan tiada transport..Maklum jelah Kolumpo kan bosar.Susah la kalau takder transport..;)
Makanya jangan dikhuatirin kerna aku ya terbisa duduk di rumah org makanya aku menjadi rajin sebegitu iya iya lah dong namanya pun Azmira makanya pagi-pagi lagu udah dikemasin rumahnya yang penuh permainan Zafri dan Zakwan makanya selalu saja dong di sana di sini dipenuhi permainan mereka iya iya lah dong namanya juga BOYS ya enggak???
Zafri sudah mendapat motornya..Aku jugak yang pertama mengilhamkan ibunya kerna memang ya anak-anak.Zafri(abg kepada Zakwan) sangat meminati apa jua kenderaan yang beroda empat..Sunggguh aku jemu dong..Di rumahnya saja penuh dengan kereta pelbagai size dan warna..Tidak kurang juga lori,ambulans,traktor.. Asal ke shopping complex je mesti Car. Car. Car.Lepastu kalau taknak car,mula lah nak babydoll.. Zafri,kamu itu lelaki..Makanya tidak ganteng jika bermain sama itu babydoll..Jiwanya halussss ya Zafri?Haha (awatnya loghat Indon ni)

Zafri

Aku bertuah wei..(ehh tetiba) heehehee...Bertuah kenapa?Sebab aku adalah seseorang ni.Ingat tak Qi(nama dirahsiakan)yang aku cerita dulu dalam entry amende tak ingat lah(sungguh kau pelupa ke Azmira?) So Qi aku sangat sweet.Eh apsal sweet? He’s so loving you know?Amboiii..Kembang la kalau dia baca.Hehe. Dia tengah practical sekarang.Ish malaslah cerita ape yang sweet.Benda kecik je.Tapi macam sweet.haha
Erm..Haritu kan.Memang pun dia ni pergi kerja(practical) naik motor..Satu hari macam mana entah tayar boleh pulak pancit kat highway..Dah la pulak highway tu memang tak ade ape kan.Ada jalan je..(amende Azmira oi). Waktu tu credit phone dia tinggal 4 sen rasanya..(Sabor je lah) .Aku ni pulak takder lah rapat sangat dengan phone sebab tahu dia kerja.Tapi haritu tergerak hati aku tgk phone..Waktu tu aku masih kerja tau sebagai salesgirl menawan..Ingat lagi tak entry menawan aku tu?Ceh...Huhu..Msg dia mcam ni la
“___ tolong topup 5 atau 10.Urgent.Tayar pancit ni atas highway..”
Aku dpt jer msg dari dia,haish terus la berlari.BERLARI okay?bukan berjalan-jalan itik.Aku pun topupkan dia.Risau lah aku.(sweet tak) BUWEKKKKKK...Hahahhahahahaah
Lepastu dia dapat topup,dia call kawan dia apa semua.Sambil tunggu kawan dia,dia pun msg lagi. Beeep beeep.(bunyi mesej masuk) hahaha siap bunyi bagaiii. ;p
“TQ awok. time susah pun kita masih bersama walaupun kita jauh.Terharu sangat2”
Itu yang buat aku pun terharu bila dapat tlg dia..(Azmira,tak tolong mana pun ;p ;p ;p..) Yela kan..Aku bukan sweet pun.Hohohoho..
Erm..Bukan senang nak berkenalan dengan seseorang yang selalu buat kita ketawa bila sedih.Bagi nasihat bila tengah down..Pernah waktu aku exam part 6..Semester akhir.Aku rasa memang down sangat nak jawab satu paper ni.Sampai menangis2..(paper apa dirahsiakan). Sunggguh aku dah putus asa..Lepastu dia ni bagi kata2 nasihat yang memang aku ikut sebab aku rasa dia lebih kurang macam advisor atau personal assisstant aku..Eceh..Dia suruh aku cool down.Suruh aku doa banyak2 suruh aku start balik..Baca ikut bab..Step by step.. Alhamdulillah aku berjaya lepas..Tapi aku tak dapat deanlist untuk semester akhir tu walaupun hati kecil ni berharap sangat dapat..Mungkin usaha aku kurang jadi Allah gimme what I deserve to get kan.Tapi aku bersyukur nak nangis lah sebab lepas paper tu.Bukan C tau.B... ;)
Kenapa aku tak call mak?Sebab aku hanya call mak,nenek,makcik pakcik suruh diorang doakan kejayaan aku.Tak pernah la aku call mereka nak bagitau aku rasa tak boleh nak jawab next paper blablabla.No no no..Huhu.. Bagi aku,benda2 macam tu aku laagi taknak diorang tau..Huhu..Ya2 aku tak patut cakap dia sempurna.Tapi dia lah asam dan garam yang selalu buat aku rasa terharu..
Haritu kitorang jumpa la kan.Kitorang memang jarang jumpa..Dia kat sana.Aku kat sini..kau kat sana..Haritu last sebelum dia balik,kitorang ada borak2 kat restoran ni..Lepastu dia ambik la hp aku.Entah dia buat ape dgn hp aku tu..Lepastu aku dah sampai rumah,beeeep beeeep... (Mesej masuk)
“Awok dah kat rumah ke?”
Sender:
_Aaron Aziz_
Hhahahaha perasannnn...Dia tahu aku minat AA..Haritu waktu Ombak Rindu ditayangkan,dia pergi tau tengok sorang2..(jiwang jugak kan) hehe lepastu sibuk suruh aku pakai selendang macam Maya Karin.Senyum macam Maya.Cun macam Maya..Cik abg oiii,di alam maya je la..Hehhehe
Okay lah.itu saja dari saya yang comel (pangggg!)
Ewahh